Dzisiaj jest 26 wrz 2018, 1:57

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 07 gru 2017, 15:31 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2013, 17:16
Posty: 70
Auto: Mx5 NA Minty
silnik: 1.6
KM/NM: 1
Imię: vos
skąd: lbn
Siema po wielu latach!

SILNIK: 1.6
UKŁAD DOLOTOWY: Seria
UKŁAD WYDECHOWY: Strumienica zamiast katalizatora
ELEKTRONIKA: Seria pełna elektryka
UKŁAD NAPĘDOWY: Zaspawany dyfer
ZAWIESZENIE: Tragiczne
UKŁAD HAMULCOWY: Seria
ŚRODEK: Przerobiona popielniczka na zegarek :mrgreen:
CAR AUDIO: brak
INNE: Styl: japanRat. Miateł jest zaniedbany przez poprzednich właścicieli, czasami się zastanawiam po co go kupiłem... ogólnie jest to pomnik.

Tydzień po kupnie stanęła mi skrzynia, więc przy okazji wymiany skrzyni wymieniłem sprzęgło, uszczelniacz wału, wyprzęgnik i pompę sprzęgła. Technicznie jest to jeden z najgorszych samochodów jakie miałem, ale ma w sobie to coś i nie szkoda mi na niej poeksperymentować. Coś będę działać, nie nastawiam się na projekt pokroju DC2, bo obecnie mieszkam w Warszawie a auto stoi w Lublinie. Pomiędzy Integrą, a Miatą (3-4 lata temu?) zrobiłem kilka fajnych rzeczy i mimo że miałem już nic nie robić przy samochodach to czasem mi tego brakuje, dlatego ciągle trzymam tego złomka.

W dniu zakupu (marzec 2015):
Obrazek

Mała sesja:
Obrazek
Obrazek

Ktoś wstawił zamiast środkowego/kata kawałek rury i mx5 miała metaliczny dźwięk więc szybko wleciała strumienica z wydechu ex integry:

Obrazek
Obrazek


mx na placu boju:
Obrazek

W międzyczasie odrestaurowałem t2 i ovala, pomogłem przy budwie volsRod'a i kilku innych t1/t2 oraz garbach.

Spaczony niemcami i posiadanem w tym czasie imprezy GT zapragnąłem projektu garbus + ej20 i taki zestaw pojawił się nawet u mnie w garażu Garbus 62 i EJ20.
Niestety ten projekt nie doczekał się realizacji gdyż cały czas i energię włożyłem w największy projekt- Magazyn Motór. A po pracy przy innych vw stwierdziłem że jednak nie mam tyle kasy i czasu.
Obrazek

Ale dzięki temu polubiłem retro klimaty i przerobiłem popielniczkę na klasyczny zegarek:
Obrazek

Mazda doskonale sprawdza się przy przewożeniu zakupów:
Obrazek
jak i w bardziej wymagającej jeździe:
Obrazek
Obrazek

i co by nie przedłużać bo wiem że każdy lubi sensacje:

Obrazek
Obrazek

Więcej niebawem

_________________
Motór Magazyn Motoryzacyjny http://www.motormag.pl


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 07 gru 2017, 15:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sty 2013, 12:11
Posty: 227
Auto: różne
silnik: różne
KM/NM: ~400, 220, 90
skąd: Lublin
I taki był ładny... Czerwony... :D

Mimo wszystko przypominam się w temacie prawa pierwokupu. ;)

_________________
http://www.pomagamyfilipkowi.pl


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 07 gru 2017, 22:48 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sty 2013, 1:05
Posty: 1636
Lokalizacja: Daleki wschód
Auto: ee8
silnik: b16a1T
KM/NM: 247/239
skąd: ty jest?
tak jebne po staroforumowemu, męskiego nie było ?

ile razy mam okazje jezdzic tym autem to nie widze kompletnie jego fenomenu, farmazonow jak to idzie, przyczepia sie drogi fajnie i prowadzi sie lux, ale jest ciasne, niewygodne i zajebiscie niepraktyczne, gorsze nawet niz crx

no ale kazdy grat jest warty ratowania i straty na niego czasu wiec skoro tak wybrales to jestes swiadomy :browar:

_________________
Towarzysze, w roku ubiegłym osiągnęliśmy mniej niż planowaliśmy ale to i tak więcej niż się spodziewaliśmy.

www.atomoto.eu


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 07 gru 2017, 23:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2013, 17:16
Posty: 70
Auto: Mx5 NA Minty
silnik: 1.6
KM/NM: 1
Imię: vos
skąd: lbn
atom1 pisze:
tak jebne po staroforumowemu, męskiego nie było ?

ile razy mam okazje jezdzic tym autem to nie widze kompletnie jego fenomenu, farmazonow jak to idzie, przyczepia sie drogi fajnie i prowadzi sie lux, ale jest ciasne, niewygodne i zajebiscie niepraktyczne, gorsze nawet niz crx


Atom znasz tę zasadę czym większa i męska fura tym mniejszy pind... a nieważne.


Jeśli chodzi o fenomen mx5 to myślę że tu chodzi o prostotę która jest w każdej kolejnej generacji, nie jeździłem tylko NC, a miałem do dyspozycji na weekend ND i zasada kręcenie kierownicą była identyczna jak w NA i NB, porównał bym to z zakupem nowego iPhone logujesz się do konta icloud i masz wszystko ze starego telefonu w nowym lepszym wydaniu. Nie spotkałem samochodu w którym w każdej generacji tak wskakują biegi i mają niezmienny balans. Tak mx5 ma sporo minusów wynikających z prostoty tego samochodu co w dłuższej perspektywie jest plusem (np. że nigdy nie popsuje Ci się mechanizm otwierania dachu) Jedynie co mi przeszkadza w mx'ach to dużo gorszy silnik niż hondowskie wolnossaki. Atom Miata nie praktyczna? To nie jeździłeś 911 czy nawet Mr2

_________________
Motór Magazyn Motoryzacyjny http://www.motormag.pl


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 08 gru 2017, 23:26 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sty 2013, 1:05
Posty: 1636
Lokalizacja: Daleki wschód
Auto: ee8
silnik: b16a1T
KM/NM: 247/239
skąd: ty jest?
duzy jestes chlop i nie wiem jak tam sie miescisz :D , ja jak tam siadam to fryzure mam w dachu, siedzi mi sie niewygodnie, gabażnika tyle co kot napłakał, tak to karbiolet ale np e36 czy astra 1 (podobne lata) daja duzo wiecej mozliwosci

silnik za maly ale turbo dobrze tam siada :-))), spaczony jestem bo wiekszosc to żelusie tym jeżdzą, ogolnie takie karbiolety zle mi sie kojarza wole kupę

_________________
Towarzysze, w roku ubiegłym osiągnęliśmy mniej niż planowaliśmy ale to i tak więcej niż się spodziewaliśmy.

www.atomoto.eu


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 11 gru 2017, 1:34 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2013, 17:16
Posty: 70
Auto: Mx5 NA Minty
silnik: 1.6
KM/NM: 1
Imię: vos
skąd: lbn
atom1 pisze:
astra 1 (podobne lata) daja duzo wiecej mozliwosci

Atom, Ty tak serio? :palm: :palm: :palm:

Strona pasażera jest dramatem, złożyło się na to kilka czynników:
-uszkodzona podłużnica
-źle wykonane naprawy blacharskie poprzednich właścicieli
-brak korka w podłodze do inspekcji podłużnic.

To doprowadziło do:
Obrazek
Jako że jakiś czas temu robiłem przy zabytkach to mam dostęp do maszyn i zrobienie bez spiny takiego panelu zajęło mi dokładnie 15 minut, wytłoczenia zrobione na pullmaxie, a cały panel został wygięty na spęczarce:
Obrazek
Obrazek

A tak wygląda nowa dużo grubsza customowa :lol: bo własnoręcznie wygięta na giętarce do blach podłużnica:
Obrazek

_________________
Motór Magazyn Motoryzacyjny http://www.motormag.pl


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 31 gru 2017, 12:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2013, 14:46
Posty: 1126
Auto: SubaruForesterTurboS
silnik: EJ20
KM/NM: 2xx/xxx
Imię: Rafał
skąd: NL
Wszystko powoli nabiera oczekiwanego kształtu bardzo fajne małe nietuzinkowe autko sam swego czasu szukałem takiego egzemplarza ale na szukaniu się zakończyło. Cieszy mnie fakt że jednak zdecydowałeś się na kolejny mały projekcik.Przy twoich ambicjach i umiejętnościach będzie z tego fajna gablotka :D.Pozdro powodzonka przy pracy nad mazdziną :)

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 05 sty 2018, 0:04 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2013, 17:16
Posty: 70
Auto: Mx5 NA Minty
silnik: 1.6
KM/NM: 1
Imię: vos
skąd: lbn
To nie jest projekt, nie mam już takiego zapału jak kiedyś. Poza tym nie mogę działać przy samochodzie bo stoi w Lublinie, a mieszkam w Warszawie. Ale w domu coś tam sobie ogarniam.
PLAN:
- Zaprojektować i wyciąć ramkę
-Zaprojektować nowe tarcze
-Zmienić podświetlenie
-Zamontować diody

Aby wykonać taką modyfikację samemu potrzebna dostępu do drukarki cyfrowej z możliwością druku na foli bezbarwnej bez klejowej ( ploter odpada) jak dobrze pamiętam folia blizard, laser co2 do cięcia oraz grawerowania plexy i laminatu.

Na pierwszy rzut rozbebeszenie:
Obrazek

Jako że skaner poszedł do lamusa musiałem zrobić zdjęcie zegarów na kartce w kratkę, a potem dopasować wszystko w photoshopie. Docelowo całość zrobię już w vectorze (corel/ilustrator)
Obrazek

Kiedyś już coś podobnego robiłem do mojej integry- panel na zegary wielkość 2din, składal się z 3 płyt plexy ciętych laserem każda trzymała co innego, zegary guziki i kable, a na górze- to co widać na zdjęciu to laminat z grawerem i cięciem laserowym
Obrazek

Jak zrobię zegary chce zrobić panel do MX'a

Na szybko wydrukowałem makiety aby sprawdzić czy wszystko się pasuje i proporcje się zgadzają.
Więc teraz mogę przejść do właściwego etapu projektowania już na czysto w wektorach

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Tymczasem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Motór Magazyn Motoryzacyjny http://www.motormag.pl


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group