Dzisiaj jest 18 lis 2018, 17:19

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 09 lip 2014, 0:10 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2013, 16:30
Posty: 742
Lokalizacja: Piaski
Auto: Civic Ej2
silnik: K20/K24
KM/NM: ciągle przybywa..
Imię: Piotr
skąd: Piaski
Opiszę co nieco jak to jest i jakie klocki trzeb z czego wziąć aby zbudować całość.
Opisuję tutaj swój przykład mając już na pokładzie w pełni działający silnik K20A2
K20A2 + K24A3
z K20A2
- Głowica kompletna
- pompa oleju lub z S2000
- łańcuch od pompy olejowej
- wszystkie czujniki ( z bloku)
- blacha pod silnikiem ( pod korbami)
- napinacz pompy oleju
- ślizg rozrządu ( ten na górze)
- koło pasowe wraz ze śrubą i klinem
z K24A3
- kompletny blok silnika
- uszczelka pod głowicę
- ślizgi rozrządu 2 boczne
- łańcuch rozrządu
- osłona rozrządu
- bagnet oleju ( obowiązkowe.)

DODATKOWO
- Łapa od strony rozrządu ( element żeliwny bez poduszki) CRV 02-06 2,4 Benzyna
- Napinacz rozrządu ( może być k20 i k24)
- Zawór VTC ( k20 lub K24)
- Śruby głowicy k20 lub k24 te same katalogowe lub ARP
- Miska olejowa ( lepiej jak by była z k20a2 bo jest aluminiowa ( lepiej odda Ciepło) i łączy się ze skrzynią, ale może być i z k24a3 jest stalowa i co prawda nie łączy się ze skrzynią, ale zawsze można wyklepać.
- Tubka DIRKO lub HONDA BOND ( ewentualnie inna ciekła uszczelka) - ale żaden silikon temperaturowy.
- Uszczelki kolektora dolotowego i wydechowego ( najlepiej dać nowe).
- płyn chłodniczy

w bloku k24A3 jest już chłodnica oleju, więc nic nie trzeba zmieniać, trzeba tylko wyciągnąć ten zaworek od dołu bloku i zastąpić go śrubą m10 ( albo M8) nie pamiętam już, jest tam gwint więc bez problemu się wkręca.
Obrazek
Obrazek
Dotatkowo zakładając pompę olejową trzeba ją wyciąć delikatnie ( uważając aby nie uszkodzić gwintu na napinacz łańcucha rozrządu) tak jak na zdjęciu.
Obrazek .

Musowo zmienić wszystkie czujniki w bloku k24a3 na te z K20a2 ( są inne wtyczki) I to by było na tyle. No i niestety obowiązkowe strojenie, dawka paliwa będzie za uboga i będzie wyrzucało błąd.
Ewentualnie jak ktoś ma u siebie reg. paliwa manualny może podnieść ciśnienie ( rozwiązanie na krótką metę). Aby nie wyrzucało błędu.
Reszta jest praktycznie Plug & Play.

Powodzenia

_________________
Budowa Lotus Seven Galeria
https://plus.google.com/photos/109161306221146325800/albums/5863772255653941009?authkey=COfS9L-DuOzZLA


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 09 lip 2014, 5:25 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: 11 sty 2013, 12:36
Posty: 144
Auto:
Pitu moze jeszcze orientacyjne ceny podaj gratow bo kazdy no prawie kazdy mysli ze Kseria nie wiadomo ile kosztuje. Lot jeszcze zeby to ruszylo trzebz wydech kompa no i wiazke elektrycznosci.


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 09 lip 2014, 22:39 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2013, 16:30
Posty: 742
Lokalizacja: Piaski
Auto: Civic Ej2
silnik: K20/K24
KM/NM: ciągle przybywa..
Imię: Piotr
skąd: Piaski
O cenach nie zamierzam pisać bo to jest gra losowa, ja mogę kupić coś za 100zł a ktoś inny kupi za 10zł więc wszystkie graty trzeba szukać samemu.

Ja rozpisałem to na moim przykładzie gdzie jeżdżący silnik i tylko zmiana bloku.

Powiem tylko że akurat kupując cały słupek k24a3 ma się wszystko co potrzebne ( oprócz łapy od CRV) a słupek można kupić już od 2tyś.

_________________
Budowa Lotus Seven Galeria
https://plus.google.com/photos/109161306221146325800/albums/5863772255653941009?authkey=COfS9L-DuOzZLA


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 10 lip 2014, 8:00 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2013, 19:58
Posty: 513
Lokalizacja: prosto w lewo i po prawej
Auto: IntedżeR yyyyyy
silnik: K-mać
KM/NM: mmm/hmm
skąd: ten swąd
Berni pisze:
...bo kazdy no prawie kazdy mysli ze Kseria nie wiadomo ile kosztuje. Lot jeszcze zeby to ruszylo trzebz wydech kompa no i wiazke elektrycznosci.


K-seria kosztuje średniawo lecz jak masz gdzie ją włożyć. Bo jak swapujesz z innej serii to jeeednak troszkę więcej.

Przy Franku najlepiej 3" wydech. Wiązka raczej z EP3 albo dorabiać, na ECU do Franka będzie niedługo dobra opcja.

_________________
OBD1: http://ktuner.pl/neptune
K20 / K24 / R18 ... do 2015: http://ktuner.pl


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 10 lip 2014, 19:43 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2013, 16:30
Posty: 742
Lokalizacja: Piaski
Auto: Civic Ej2
silnik: K20/K24
KM/NM: ciągle przybywa..
Imię: Piotr
skąd: Piaski
z wiązką to niekoniecznie, brniemy mocno w swap na k serię, mógłbym zrobić opis co trzeba aby wsadzić ją w c5g przy Dseri na pokładzie.
Z wiązką wtedy to można krócej i szybciej na istniejącej 5g dokłada się ze 2 przekaźniki i kilka kabelków. Ale to inny odcinek.

_________________
Budowa Lotus Seven Galeria
https://plus.google.com/photos/109161306221146325800/albums/5863772255653941009?authkey=COfS9L-DuOzZLA


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group