Dzisiaj jest 19 lis 2018, 1:43

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 28 lis 2015, 18:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2014, 22:13
Posty: 398
Auto: Honda Civic gen.6
silnik: d14z2
KM/NM: więcej od kosiarki
Imię: Konrad
skąd: Lublin
Na pewno jest trochę osób, które odpuszczają sobie jazdę Hanka w zimie, bo zawias, bo sól itd. Domyślam się, że może być trochę różnych zdań, ale może ktoś wniesie w tym temacie co inteligentnego;) Jakie podpowiedzi macie w tym temacie?


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 28 lis 2015, 20:23 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 mar 2014, 20:47
Posty: 904
Auto: CL9
silnik: K24A3
KM/NM: 193
Imię: Daniel
skąd: Tomaszowice/Lublin
detailingowe mycie + glinkowanie + twardy wosk lub QD

_________________
civic4gen-> EJ9-> EP2-> CL9->???


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 28 lis 2015, 21:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2014, 22:13
Posty: 398
Auto: Honda Civic gen.6
silnik: d14z2
KM/NM: więcej od kosiarki
Imię: Konrad
skąd: Lublin
Od spraw lakierniczych sprawa wyjaśniona przez Daniella, który na tym temacie się zdecydowanie zna;) Może ktoś wypowiedzial by się w również w temacie mechanicznym. Co ile przepalac auto, na jakich obrotach go trzymać? Podobniez czekanie jak auto zagrzeje się na obrotach na biegu jałowym, tylko nadmiernie niszczy silnik, bo pracuje on w za niskiej temperaturze. Ktoś może ma jakieś informacje na ten temat z doświadczenia, z wiedzy technicznej, ale nie wyssane z palca?;)


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 28 lis 2015, 22:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2013, 15:12
Posty: 1864
Auto: XJ 600N/CBR600 F4i
silnik: w ramie
KM/NM: 61KM/54Nm;109KM/63Nm
Imię: Łukasz
skąd: Lublin
co znaczy pracuje w za niskiej temperaturze? to trzeba go zagrzac na odcince? nie mieszkamy w szwecji czy norwegii i nie mamy zewnetrznych systemów ogrzewania bloku silnika. Wychodzisz, odpalasz sobie furke wlaczasz ogrzewanie tylnej szyby, zaczynasz odsniezac (jezeli masz co) albo robisz cokolwiek innego w miedzyczasie, czekasz az Ci sie nagrzeje w srodku i odparuje szyba przednia, wsiadasz i jedziesz :P

ja z kolei slyszalem lecz specjalnie w to nie wierze (i wole sobie zagrzac auto) ze nie powinno sie czekac na zagrzanie silnika tylko odpalic i od razu jechac bo w nizszej temp gestszy olej sie lepiej rozprowadza, ale to wszystko tak nieistotne szczegoly ze nie masz sie o co martwic. Samochody osobowe maja duzy margines bezpieczenstwa i nie beda specjalnie wrazlliwe na takie szczegoly.
Jezeli ledwo odpalisz i bedziesz jechal kazdy bieg do odcinki to ok, wtedy moze sie cos popsuc ale jezeli tak jak mowisz nie wiesz czy trzymac go na jalowych czy wyzej - nie ma to wiekszego znaczenia, zrob tak jak jest CI wygodniej ;)

_________________
'Gust jest jak ch**, każdy ma swój :D'
'Samochód bez gleby jest jak kobieta bez piersi, niby jezdzic można, ale czegoś brakuje...'


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 28 lis 2015, 22:56 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2014, 0:50
Posty: 280
Auto: EJ9
silnik: B20
KM/NM: ?
Imię: Grzesiek
skąd: Lunlin
W twoim przypadku, przed uruchomieniem silnika możesz podgrzać go webastem


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 28 lis 2015, 23:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2014, 22:13
Posty: 398
Auto: Honda Civic gen.6
silnik: d14z2
KM/NM: więcej od kosiarki
Imię: Konrad
skąd: Lublin
No gdzież zagrzać na odcince HaJo, aż tak skrajnym debilem motoryzacyjnym nie jestem;p Na za niskiej temperaturze znaczy: strzałka wskaźnika temperatury silnika nie jest w połowie wskaźnika, silnik nie osiągnął optymalnej temperatury. Z tego co się dowiedziałem silnik powinien chodzić max minutkę, żeby olej został w miarę rozprowadzony po wszystkich elementach, a dogrzanie silnika do temperatury optymalnej najlepiej jest zrobić podczas spokojnej, płynnej jazdy, a nie na postoju, gdyż zagrzeje on się dużo szybciej. Tak jest w przypadku w miarę nowych silników, szczególnie na syntetyku. To jest normalna sytuacja użytkowania. A temat brzmi: "Jak zadbać o autko, którym NIE jeździ się w zimie?". Jak autko stoi i się nim nie jeździ to w takich elementach jak np. wydech, bak skrapla się woda, czyli wypadało by autko od czasu do czasu odpalić, żeby wyparowała i uniknąć korodowania tych elementów. TEGO PRZEPALANIA, GDY AUTKIEM SIĘ NIE JEŹDZI MOJE PYTANIE DOTYCZY;) Jak często przepalać, na jak długi czas odpalać, czy np. trzymać autko na załóżmy 2 tys. obrotów, żeby szybciej zagrzać silnik, czy np. przy osiągnięciu optymalnej temperatury, przytrzymać autko z 20 sekund na 4 tys, żeby przepalić wydech?


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 28 lis 2015, 23:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sty 2013, 1:05
Posty: 1642
Lokalizacja: Daleki wschód
Auto: ee8
silnik: b16a1T
KM/NM: 247/239
skąd: ty jest?
ale o czym ty piszesz panie hajo "=] czytaj pan ze zrozumieniem, jak nie jezdzisz w zimie to nalezy bak zalac do pelna, napompowac powietrze w dentki, postawic woz na 4 pienkach zeby kola byly w powietrzu i nie zuzywalo sie zawieszenie, w cylindry nalac po 15ml oleju i przekrecic 2 razy kluczykiem :-)

lakier zabezpieczyc albo nakryc "cerao" i odstawic do suchego przewiewnego pomieszczenia

_________________
Towarzysze, w roku ubiegłym osiągnęliśmy mniej niż planowaliśmy ale to i tak więcej niż się spodziewaliśmy.

www.atomoto.eu


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 28 lis 2015, 23:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sty 2013, 15:12
Posty: 1864
Auto: XJ 600N/CBR600 F4i
silnik: w ramie
KM/NM: 61KM/54Nm;109KM/63Nm
Imię: Łukasz
skąd: Lublin
no dlatego tez mowie ze takie specjalne zabiegi nie maja zadnego znaczenia, zadne przepalanie czy cos jezeli auto stoi w suchym garazu
Ja to nie wiem jak to jest odstawic auto albo motocykl na zime bo juz dzisiaj po sniegu jezdzilem, wiec pisze bardziej jak ja robilem zima gdy jeszcze pod chmurka przykryta gruuuuba warstwa sniegu stała i ja przepalalem od czasu do czasu ;P

_________________
'Gust jest jak ch**, każdy ma swój :D'
'Samochód bez gleby jest jak kobieta bez piersi, niby jezdzic można, ale czegoś brakuje...'


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 29 lis 2015, 0:28 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2014, 0:35
Posty: 291
Auto: Civic ED7
silnik: D16Z6
KM/NM: 125
skąd: Łęczna / Poznań
Jeśli chodzi o zagrzewanie silnika przed jazdą w zimie to są dwie drogi:

** dla samochodu - odpalasz, czekasz kilkanaście sekund aż rozejdzie się olej, jedziesz. Dla silnika najzdrowiej jest podczas pracy w swojej optymalnej temp. około 90 stopni, czym szybciej się nagrzeje tym lepiej.

** dla człowieka / wygody - odpalasz, włączasz nawiew, czekasz aż szyba odparuje i będzie ciepło, jedziesz. Opcja mniej zdrowa, silnik dłużej będzie się grzał. Póki silnik jest zimny ECU zwiększa dawkę paliwa - silnik się zalewa. Często też w parze, na zimnym, ECU zwiększa delikatnie jałowe obroty. Wszystko w celu szybszego dogrzania i osiągnięcia optymalnej temp. pracy.

Tyle teorii. W praktyce żeby zajechać silnik z powodu "odpalenia i czekania aż się nagrzeje" trzeba zapewne robić to regularnie przez długie lata ;)

Co do postoju na dłuższy okres, to to co już było. Umyć furę, zabezpieczyć lakier, bak do pełna, aku do domu, dopompować koła i na drewniane kołki. Jeśli będziesz chciał przepalać co jakiś czas to po prostu odpal i niech silnik pochodzi sobie kilkanaście minut na jałowym, żeby dobrze się dogrzał. Jak fura będzie na kołkach to można jeszcze wrzucić na bieg, niech napęd się pokręci i delikatnie pohamować żeby wyczyścić tarczę z rdzawego nalotu.

_________________
Jest:
Opel Astra II Kombi 1.7 DTI
Honda Civic ED7 D16Z6

Były:
Polonez Caro 1.6 GLI --- Ford Sierra Sedan 2.0 DOHC --- Ford Sierra Hatchback 2.9 V6 4x4 --- Ford Sierra Hatchback 2.9 Cosworth BOA


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 29 lis 2015, 0:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sty 2013, 19:47
Posty: 876
Auto: EP2 B520P
silnik: D16V1
KM/NM: chgw
Imię: Piotrek
skąd: Kraśnik
Nawet w manualu jest napisane, zeby po odpaleniu niezwlocznie rozpaczac jazde. Trzymanie na "luzie" tez nie jest ok, bo male obroty=male cisnienie oleju. Ja u siebie jak jest snieg ide do garazu, podjazd ogarniam, odpal silnika i sobie jezdze w przod-tyl parenascie razy, co by wszystko sie poruszalo i potem do garazu i do domu :p
popsikaj uszczelki olejem sylikonowym, szyby w dol i prowadnice w drzwiach rowniez, zawsze to bedzie lzej chodzic. Moze kup jakis pokrowiec na auto jak nie masz nawet jakies wiaty.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group