Dzisiaj jest 22 lip 2018, 20:08

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 14 wrz 2016, 11:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sty 2013, 12:11
Posty: 227
Auto: różne
silnik: różne
KM/NM: ~400, 220, 90
skąd: Lublin
Supra story, czyli pirackie "daily driften".

Ostrzegam, że się pewnie rozpiszę, więc tutaj konkrety, a jak się komuś chce czytać to poniżej lanie wody.

MODEL: Toyota Supra MK4 Jspec 93'
SILNIK: 3.0 2JZ [obecnie 2JZ-GTE konw. na biturbo]*
UKŁAD NAPĘDOWY: MT W58, Dyfer Torsen
ZAWIESZENIE: Gwint Tein z regulacją twardości
BODY KIT: Powrót do serii absolutnej
KOŁA: XXR 521 18" 8,5J / 10J
PLANY: Doprowadzenie do nominału

*więcej w wątku.

Fajne rzeczy:
- bardzo ładny stan zewnętrzny, wewnętrzny i każdy inny oraz zawieszenie Teina z regulacją wysokości i twardości, rozpórka i nieużywana dojazdówka z japońskimi hieroglifami. :D

Zrealizowane założenia:
– powrót do serii, odświeżenie wnętrza, koło, lekka gleba.
+ niewielkie zmiany kosmetyczne jak usunięcie emblematów, wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby, "usunięta" uszczelka tylnej szyby, coś tam jeszcze.

Prolog - jeśli chce się komuś czytać, jeśli nie, niżej fotorelacja:
W Suprze kochałem się nieświadomie chyba od połowy lat 90tych, kiedy ujrzałem ją w The Need For Speed ujeżdżanym na „Pentiumie 90siąt” kumpla. Lubiłem ją, bo wszyscy woleli jeździć Viperem czy innym Ferrari. Wydawała mi się przez to niedoceniona i unikatowa. To chyby właśnie wtedy, w wieku kilku lat postanowiłem dać jej szansę. Z biegiem czasu wychodziły kolejne NFSy, Gran Turisma, Forzy i inne gry gdzie już jako nasto-, a potem dwudziestokilkulatek mogłem spełniać połowicznie swoje marzenia wirtualnie ją upalając. Na żywo zobaczyłem ją dopiero kilka lat temu i krótko mówiąc - oszalałem. DAT ASS!
Na początku tego roku Trybunały Sprawiedliwości postanowił dać mi szansę na zakup tego auta doprowadzając do legalizacji aut RHD w Polsce. Chwilę potrwało zanim uchwały weszły w życie i ceny „anglików”, choć akurat omawiany model anglikiem wcale nie jest, zdążyły nawet nieco skoczyć. Samochód jednak dalej był uchwytny.

W połowie września 2015 wyruszyliśmy więc z Taszim na Suprowe Tournee, z którego finalnie wróciliśmy z autem na lawecie.

Obrazek

Obrazek

Furgon ma kierownicę nie po tej stronie co trzeba, nie ma turbo, ale ma manualną skrzynię, zawieszenie Teina i po pierwszej jeździe mocno przypadliśmy sobie do gustu. Smaczku nadają komunikaty i ostrzeżenia w języku, którego nie rozumiem. ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Szerzej.
Toyota przypłynęła na nasz kontynent z Japonii z przebiegiem ~100tys km. Poza kierownicą nie po tej stronie dodatkowym utrudnieniem w jej obsłudze są odwrócone względem siebie manetki od kierunków i wycieraczek przez co, albo nic nie widzę, albo włączam wycieraczki próbując skręcić. Początkowo trafiła do Wielkiej Brytanii, gdzie kolejne 50k km przejechał nią jeden właściciel. Nie licząc finezyjnego bodykitu, który ów mość jej zarzucił, trzeba przyznać, że utrzymał auto w należytym szyku… I wiem, że każda pliszka swój ogonek chwali, ale bez kitu czułem się jakbyśmy z Tiszą oglądali kilkuletnie auto.

Po wprowadzeniu na budę rozpoczęło się szperanie, sprawdzanie, liczenie. Na pierwszy ogień udało się odpalić klimę, zapadły też pewne decyzje.
Bodykit "Veilside" odszedł do lamusa i jego miejsce zastąpiły seryjne progi i zderzaki. Udało mi się również kupić oryginalny spoiler. Było to też zapalnikiem do decyzji o pomalowaniu auta w, prawie, całości.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co do zawieszenia w aucie postanowił zagościć już wcześniej gwint Teina, który skręciliśmy na maxa, a docelowo z przodu usunęliśmy również helpery. Wygląda dość pozytywnie, na pełnym skręcie i dobiciu minimalnie dotyka błotnika. Ponieważ Supra ma dość antyglebową budę (pewnie stąd wcześniejsze laminaty), a ja właściwie i tak zakładałem tylko lekkie posadzenie bliżej ulicy – jest git. Auto ma się bezstresowo poruszać na co dzień i tak samo dojeżdżać w lecie nad jezioro czy inne zloty. Choć przyznaję, że jest twardo ass fuck...

Obrazek

Obrazek

I autko pojechało na makijaż. :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gdzieś, w tak zwanym, międzyczasie zakupiłem felgi i opony, które należało odszczurzyć. Wybór padł na XXRy 521 w rozmiarze 18" / 8,5J i 10J.

Obrazek

Docelowy kolor to coś w rodzaju Marakesh Brown w satynie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I furgon wrócił na budę...

Obrazek

Zaczęło się dostosowywanie zawieszenia pod nowe koła, czyli wywalanie helperów...

Obrazek

Obrazek

Wnętrze otrzymało odświeżone plasticzki kokpitu. Została również obszyta kierownica i miech skrzyni.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z czasem udało mi się zgromadzić wszystkie brakujące czy podrapane elementy i zaczęła walka z biurokracją.
Na początku z Urzędem Celnym, który wyliczył mi dwukrotnie horrendalną wartość auta, przez Urząd Komunikacji na TU kończąc.

Trwało to wszystko dłuższą chwilę i auto zrzuciło status brzydkiego kaczątka:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Udało mi zakupić skórki w nienagannym stanie...

Obrazek

Które zastąpiły welury.

Obrazek

Obrazek

W jednej z lamp powstało takie coś, co skłoniło mnie do przerobienia frontów na polift.

Obrazek

Obrazek

Motoplexy zadbały o szczegóły strugając kapsle do felg:

Obrazek

Jakimś cudem nabyłem dyfer z torsenem w przekozackim stanie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Padły już pierwsze niepewne boki i stwierdzam, że to bardzo dobra opcja do jazdy na co dzień.

No, a taki jest efekt końcowy tego wszystkiego:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzięki za uwagę.
:)

Gdyby ktoś chciał poczytać coś więcej na temat auta, tu jest e-artykuł z Motóra:
http://www.motormag.pl/2016/05/toyota-s ... jz-klasyk/

_________________
http://www.pomagamyfilipkowi.pl


Ostatnio zmieniony 11 paź 2017, 11:17 przez Pirat, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 14 wrz 2016, 11:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2015, 23:08
Posty: 208
Auto: czarne
silnik: d
KM/NM: wuchta
Imię: Kamil
skąd: Wierzchowiska
O tak!
Czekałem na ten temat i zapewne nie tylko ja


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 14 wrz 2016, 12:05 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2013, 14:46
Posty: 1126
Auto: SubaruForesterTurboS
silnik: EJ20
KM/NM: 2xx/xxx
Imię: Rafał
skąd: NL
:bear: tyle w temacie :rotfl: :clap: cudeńko !

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 14 wrz 2016, 12:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lut 2013, 0:35
Posty: 4180
Auto: is200
silnik: 1G-FE
KM/NM: 155/195
Imię: Kuba
skąd: lbn
Gruby szacun!! Zazdraszczam


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 14 wrz 2016, 19:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2014, 0:50
Posty: 273
Auto: EJ9
silnik: B20
KM/NM: ?
Imię: Grzesiek
skąd: Lunlin
Dobra robota :spoko: jeździł by :green:


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 15 wrz 2016, 19:50 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sty 2013, 14:01
Posty: 1936
Auto: HONDA PRELUDE
silnik: H22AJDM
KM/NM: 200/218
Imię: Robert
skąd: LUBLIN/GARBÓW
No Pirat powiem Ci, że poszedłeś grubo z tematem :green:
Supra to ikona japońskiej motoryzacji ;) szkoda, że nie jest to wersja Turbo, ale i tak podejrzewam, że bardzo dobrze sobie radzi ;)
Fajnie, że wróciłeś z body kitem serii, bo większość tych pięknych aut niestety powoli idzie śladami użytkowników Opla Calibry :P
Obszerne nadkola tego modelu Toyoty idealnie ogarnęły te 18stki, które rewelacyjnie dopełniają całokształtu (kolor felg również miazga).
Miałem podobny sentyment do tego modelu w podobnych okolicznościach jak Ty, szarpiąc w przeróżne tytuły na PC i na konsoli.
Autko bardzo wdzięczne do modyfikacji, produkowane w latach kiedy wszystko miało być pancerne, a nie księgowi cieli koszty do minimum.
Trzymaj i dbaj, bo niestety, ale prawdziwa motoryzacja jak dla mnie skończyła się w latach 90tych, a Supra ze swoją ponadczasową sylwetką, jest tego znakomitym przykładem :spoko:
Liczę oczywiście kiedyś na obmacanie tego autka na żywo :)

Także ogólnie SZACUN :cisza:

_________________
Jadą , jadą chłopaki w japońcach .. nikt ich nie dogoni BO KRĘCĄ DO KOŃCA !! ;)


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 16 wrz 2016, 14:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sty 2013, 12:11
Posty: 227
Auto: różne
silnik: różne
KM/NM: ~400, 220, 90
skąd: Lublin
Dzięki chłopaki. :)

Kurcze, Robman, jaki długi post. :D

Robman pisze:
Trzymaj i dbaj, bo niestety, ale prawdziwa motoryzacja jak dla mnie skończyła się w latach 90tych, a Supra ze swoją ponadczasową sylwetką, jest tego znakomitym przykładem :spoko:


Mam takie samo zdanie. Na pewno zostaje ze mną na bardzo długo.
"Na żywo" z reguły jestem nią co drugi czwartek na Low Lublin / LKNach i gdzieś tam się od czasu do czasu po prostu taczam, więc pewnie do zobaczenia. :)

_________________
http://www.pomagamyfilipkowi.pl


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 16 wrz 2016, 14:35 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lut 2015, 21:52
Posty: 505
Auto: EM2
silnik: K20A2
KM/NM: ???KM/???Nm
Imię: Paweł
skąd: .
Supra :bear:
Piękne, kultowe auto, o którym marzy niejeden miłośnik motoryzacji (w tym ja).
Doprowadziłeś go do stanu salonowego, czyli tylko postawić w salonie i wpatrywać się.
Na mody nie czekam, bo nie są potrzebne. Koło siadło idealnie. Zazdroszczę i podziwiam!

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 16 wrz 2016, 17:56 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2014, 0:35
Posty: 291
Auto: Civic ED7
silnik: D16Z6
KM/NM: 125
skąd: Łęczna / Poznań
Moje marzenie <3
Zawsze mam mokro jak zobaczę suprę in live :D :D
Chociaż niestety, a może stety, jest to bardzo bardzo rzadki widok na ulicach, czy nawet torach.

+ za usunięcie body kitu. Ta kultowa bryła najlepiej prezentuję się w oryginale. Czarny kolor - miód, chociaż supra w każdym ori odcieniu prezentuje się świetnie :)

Cytuj:
Na żywo zobaczyłem ją dopiero kilka lat temu i krótko mówiąc - oszalałem. DAT ASS!
Nie tylko Ty :rotfl:

Cytuj:
nie ma turbo, ale ma manualną skrzynię
Z czasem można uturbić :spoko: Silnik bez VVTi?

Cytuj:
Na początku z Urzędem Celnym, który wyliczył mi dwukrotnie horrendalną wartość auta
Ciekawi mnie na jakiej podstawie (katalogów) liczyli wartość auta. Czy na tej samej na której ubezpieczyciele (od OC sprawcy) wyliczają wartość auta.

_________________
Jest:
Opel Astra II Kombi 1.7 DTI
Honda Civic ED7 D16Z6

Były:
Polonez Caro 1.6 GLI --- Ford Sierra Sedan 2.0 DOHC --- Ford Sierra Hatchback 2.9 V6 4x4 --- Ford Sierra Hatchback 2.9 Cosworth BOA


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 19 wrz 2016, 11:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sty 2013, 12:11
Posty: 227
Auto: różne
silnik: różne
KM/NM: ~400, 220, 90
skąd: Lublin
Karol_LLE pisze:
Z czasem można uturbić :spoko: Silnik bez VVTi?


Bez. Można, ale nie mam i raczej nie będę miał prędko takich pieniędzy.
Właściwie i tak się nią raczej taczam od czasu do czasu strzelając boka. Nie miałem nigdy fazy na jakieś straszne moce. :P

Karol_LLE pisze:
Ciekawi mnie na jakiej podstawie (katalogów) liczyli wartość auta. Czy na tej samej na której ubezpieczyciele (od OC sprawcy) wyliczają wartość auta.


Nie ma jej w Eurotaksie, więc liczą z kosmosu. Do tego teraz nie ma różnicy po której stronie kierownica.

MartinS pisze:
Supra :bear:
Doprowadziłeś go do stanu salonowego, czyli tylko postawić w salonie i wpatrywać się.


Jeszcze troszeczkę mi zostało, ale skrupulatnie będę dążył do tego stanu. :)

_________________
http://www.pomagamyfilipkowi.pl


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group