Dzisiaj jest 16 sie 2018, 2:58

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23 lip 2018, 9:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lut 2013, 11:33
Posty: 41
Auto: Accord
silnik: F20B6
KM/NM: ponoć 150
skąd: Zamość
Witam.
Jakieś 2.5 roku temu wymieniałem na przedniej osi tarcze hamulcowe wraz klockami oraz dodatkowo pełna regeneracja zacisków hamulcowych. Po założeniu wyglądało że wszystko jest ok. Zestaw był docierany zgodnie z zaleceniami producenta. Niestety jakieś 6 miesięcy temu pojawiło się bicie podczas hamowania. Im mocniej wciśnięty pedał hamulca tym większe bicie. Zauważyłem też że z biegiem czasu bardziej się nasila.
Autem jeżdżę bardzo rzadko, najczęściej w weekend. Na co dzień stoi w garażu.

Tutaj moje pytanie: gdzie i u kogo to ogarnąć bo znając życie w pierwszym lepszym warsztacie zechcą od razu wymieniać tarcze i klocki. Na obecnych zrobiłem może niecałe 5 tysięcy km.
Uważam że chyba najpierw powinni zrobić pomiar bicia samych tarcz oraz piast i zobaczyć co nadaje się do wymiany ale wiadomo że nie w każdym warsztacie to zrobią. Czy tarcze należy przetoczyć?

Dodam tylko, że przed wymianą obecnych tarcz nie był robiony pomiar bicia piast ale przed nic nie biło oraz po wymianie przez te kilkadziesiąt km też było ok. Przed wymianą piasta została oczyszczona, nie nakładano na powierzchnię styku tarczy z piastą żadnych past i smarów.

Napiszcie jak do tego najlepiej podejść i do kogo oddać auto bo sam niestety nie mam na to warunków oraz czasu. Ewentualnie może ktoś chce się tego podjąć.
Zestaw który mam założony to ATE.


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 23 lip 2018, 10:32 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: 13 mar 2013, 19:18
Posty: 180
Auto: H i T
silnik: K20A6
KM/NM: starcza
Imię: marek
skąd: Lbn
kiedyś na Kalinówce na Scani była stacja diagnostyczna na której mi wyszły jajowe bębny najpierw badanie a potem płakanie :rotfl: a może po prostu wybija ci tulejki wachaczy lub końcówki drążka ,trzeba dokładniej sprecyzować słowo "bicie" bo może pulsowanie pedału?


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 23 lip 2018, 10:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lut 2013, 11:33
Posty: 41
Auto: Accord
silnik: F20B6
KM/NM: ponoć 150
skąd: Zamość
Podczas hamowania trzęsie kierownicą. Im mocniej hamuję tym bardziej drga kierownica.


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 24 lip 2018, 11:30 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: 13 mar 2013, 19:18
Posty: 180
Auto: H i T
silnik: K20A6
KM/NM: starcza
Imię: marek
skąd: Lbn
stawiam na luzy w przednim zawieszeniu (czy nie??)


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 24 lip 2018, 11:57 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2013, 22:05
Posty: 492
Auto: EG4
silnik: Briggs&Stratton
KM/NM: 6,5KM/xNm
Imię: Piotrek
skąd: Ciastków
Tarcze ATE lubią bić już po bardzo małych przebiegach. :palm: :P

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 11 sie 2018, 9:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lut 2013, 11:33
Posty: 41
Auto: Accord
silnik: F20B6
KM/NM: ponoć 150
skąd: Zamość
Tarcze przetoczone. Na początku niby było lepiej ale teraz znowu tak samo tłucze kierownicą.
W takim razie jakie tarcze i klocki będą dobre, komplet od TRW?

marek38, zawieszenie niby sztywne


Ostatnio zmieniony 12 sie 2018, 11:49 przez remek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 11 sie 2018, 12:31 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 maja 2013, 8:56
Posty: 649
Auto: BB9
silnik: xxx
KM/NM: xxx
Imię: Mateusz
skąd: Lublin
Z tarczami to jedna wielka ruletka, ja posiadam trzeci komplet ATE(tarcze i klocki) i zlego słowa powiedzieć nie mogę. Nigdy mi nie biły. Zasadnicza kwestia, nie lejemy na myjce po dobrze rozgrzanych tarczach. Jeśli tego będziemy się tego trzymać to nie powinno być problemu.

_________________
Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Post: 12 sie 2018, 11:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lut 2013, 11:33
Posty: 41
Auto: Accord
silnik: F20B6
KM/NM: ponoć 150
skąd: Zamość
Jeszcze jak wygląda sprawa krzywych piast?
Na poprzednich tarczach i klockach nie było tego problemu więc można założyć że piasty są ok?


Na górę
 Wyświetl profil Wyślij prywatną wiadomość  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group